מרן ראש הישיבה פרץ בבכי וזעק: "רוצים למחוק את התורה, איך נשתוק?"

איתי גדסי 5 Comment on מרן ראש הישיבה פרץ בבכי וזעק: "רוצים למחוק את התורה, איך נשתוק?"

השגרירים של ש"ס: בישורת האחרונה לקראת הבחירות, קיימה תנועת ש"ס אירוע היסטורי של ייסוד הקהילות הספרדיות בארץ | אלפי רבנים גדשו את בנייני האומה בירושלים ובאו ליטול חלק בארגון החדש | בשיאו של האירוע קם לדבר מרן ראש הישיבה ופרץ בבכי על כוונות הזדון: "רוצים למחוק את השבת, לרדוף את בני הישיבות, הקב"ה מחכה לנו" | צפו

הכינוס הענק צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב תנועת ש"ס קיימה כינוס היסטורי בו לראשונה ייסדו את ארגון רבני הקהילות בכל הארץ תחת השם "מנחילי התורה". מדובר בהתארגנות של כלל הרבנים בארץ, ראשי ישיבות, רבני קהילות, ראשי כוללים, מגידי שיעורים ומחזירי בתשובה. אלפים גדשו את בנייני האומה בירושלים ובאו להיות חלק מכנס היסוד בציבור הספרדי ולחזק את תנועת ש"ס ערב הבחירות לכנסת.

ב- 8:30: התחיל הכינוס ההיסטורי, בתחילת הערב נכנס מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן לאולם הכינוס הענק כשהוא מלווה ביו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי. אחריו נכנס מרן הראשל"צ הרב אליהו בקשי דורון.

ARYEH DERI

שיאו של האירוע היה, בנאמו המרכזי של גדול הדור, מרן חכם שלום כהן ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה, בדבריו קרא לפעול בכל הכוח למען הצלחת ש"ס: "כמה ישמח הקב"ה אם נפעל להרבות נציגים ושהממשלה לא תוכל לקום בלי החרדים. אני אומר גם למפלגות הרשעיות: אני מתפלל עליכם שלא תצליחו! כי אם לא תצליחו זה סימן שה' אוהב אותכם כדי שלא תחללו את שמו. התפקיד של עמלק זה לבלבל את האדם".

באמצע דבריו, נשנק קולו של מרן בבכי, באולם שרר שקט מופתי, הרבנים חיכו בדריכות למוצא פיו של חכם שלום, מרן פרץ בבכי וזעק: "עכשיו ריבונו של עולם צועק עלינו, תראו מה שרוצים לעשות, לחלל שבת, לרדוף את בני הישיבות ולמחוק את התורה כולה ואיך אנחנו נשתוק? הקב"ה מחכה לנו".

צילום: פלאש 90

עוד הוסיף מרן ואמר: "ה׳ יעזור לנו שנעלה במספר ענק של מנדטים. אנחנו אוהבים אותך ריבונו של עולם, תעזור לנו שהתורה תישאר. הביטו כל הרבנים פה הם מתנועת ש"ס. נצליח בעז״ה. אשרי חלקו של שליח שאין לו שום אינטרס והוא מקיים את התפקיד שלו".

בתחילת הערב, מרן הגר"ש בעדני כובד לפתוח את הכנס הגדול בדברים שנשא אמר: "אין פינה היום בארץ שאין ת"תים שלנו. זו מהפכה אדירה. אנחנו צריכים לצעוק היום הצילו! הצילו! את מפעל חייו של מרן שימשיך לפרוח. תראו איזה הישגים הבאנו בקדנציה הזאת – נצא בעז״ה שמחים מהתוצאה בבחירות".

בהמשך נאומו התייחס מרן הגר"ש בעדני לאפשרות שלפיד יעלה שוב, "סכנה גדולה אם המנוול הזה לפיד יעלה".

RABBI SHIMON BADANI

יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי נאם לקראת סוף הערב ואמר: "הוכח שהציבור רוצה ראש ממשלה מהימין ורוצה את חברי הכנסת של ש"ס. הדמעות של ראש הישיבה נשיא המועצת יובילו אותנו שנפעל ונתאמץ יותר ובעז"ה נחסוך דמעות של עשרות אלפי משפחות רעבות. כל אחד יכול להיות פה ראש מטה לקהילה שלו".

דרעי הבטיח בנאומו כי הארגון שהוקם הערב יקבל כלים: "אף אחד לא יחסום אותנו מלדאוג לציבור שלנו. אנחנו נדאג שארגון הרבנים הספרדיים שהוקם כאן היום יקבל את כל הכלים. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם בעוד שבוע תנועת ש"ס תיחלש. את הס"ת שהבטחנו נכניס לכותל".

ARYEH DERI

יו"ר ש"ס לשעבר ורבה של רעננה הרב יצחק פרץ סיפר בכנס על שיחה אישית שהייתה לו עם מרן הגר"מ שך זצוק"ל: "שמעתי מפי הגרא״מ שך בעצמו, האם בחור ישיבה יכול ללמוד בסוגיה בלי רמב״ם רשב״א וריטבא? אנחנו האשכנזים אשמים שהשפלנו את הספרדים עד הארץ. מי האיר את עינינו בש״ס ופוסקים אם לא גדולי חכמי ספרד? אשריכם שהקמתם את תנועת ש״ס להחזיר עטרה ליושנה".

RABBI SHALOM COHEN

הדיין הגאון הגדול הרב ציון בוארון שליט"א דיבר על הסכנה באדישות הציבורית: "יש אדישות מהסכנה הגדולה. מדברים על הפרדת דת ממדינה? כיום מנסים להפריד את העם מהדת! אני מדבר על גיוס בנות זה הרס הדת. מדברים על נישואים אזרחיים. צריך לחזק את תנועת ש״ס ולהשפיע על אחרים להצביע רק ש"ס".

ARYEH DERI

ראש ישיבת "יקירי ירושלים" הגה"צ הרב יהודה כהן אמר בכנס: "אף אחד לא ידאג למוסדות הספרדיים אם לא אנחנו. כל מליון האנשים שהלכו אחר מיטתו של הרב עובדיה חייבים להצביע ש"ס. החיד"א אברג"ל: אבא זצ"ל אמר לי: אריה דרעי במילה אחת זה מסירות נפש".

צפו בכינוס הענק.צילום יעקב כהן.

photo_2019-04-02_22-12-45photo_2019-04-02_22-12-47 photo_2019-04-02_22-12-49 photo_2019-04-02_22-12-50 photo_2019-04-02_22-12-51 photo_2019-04-02_22-12-52 photo_2019-04-02_22-12-53 photo_2019-04-02_22-12-55 photo_2019-04-02_22-12-56 photo_2019-04-02_22-12-57



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    יאוו איזה מרגש אין על ש"ס אני אישית הולך לבחור רק ש"ס

  2. 4

    כנס ספרדים?!
    למה הזמר שר "אמס מה נהדר…." ?

    1. אני לא מסכים איתך העיניים של השיר הוא על כהן גדול, לכן שרו את השיר החסידי ואם שרים אותו אז שר אותו בחלקו חסידית.